Grundlæggende værdier
Boliggården arbejder ud fra fire grundlæggende værdier:
1. Troværdighed
Vores bolig er en meget væsentlig del af vores tilværelse, derfor skal forholdene omkring boligen og dens funktioner være velfungerende. Når vi i vores liv har behov for at skifte bolig, skal den proces kunne foregå uden at bibringe os yderligere usikkerhed. Det er derfor af stor betydning for Boliggården, at vi i vores kontakt med lejere og ansøgere fremstår som ærlige og troværdige samarbejdspartnere, og vores beboere skal kunne træffe beslutninger i tillid til de indgåede aftaler med Boliggården.
2. Kompetence
Boliggården ønsker at sikre, at både valgte beboerdemokrater og ansatte har de fornødne faglige kompetencer til at udføre de hverv, som vi påtager os. At vi gennem uddannelse, erfaring og samarbejde har den bedste baggrund for at løse de mangeartede opgaver, som Boliggården arbejder med. Ønsket om den tilstrækkelige kompetence i vores arbejde gælder både i forhold til beboere og i forhold til bygninger.
3. Åbenhed
Boliggården er som et alment boligselskab underlagt et omfattende regelsæt. Det er vores ambition, at disse mange regelsæt ikke skal stå i vejen for en god intern dialog. Vi skal undgå unødig bureaukratisering af vores samarbejdsformer. Vi vil bestræbe os på at opretholde den størst mulige åbenhed i samarbejdet mellem beboerdemokrater og administration, således at der for alle er en fælles indsigt i forretningsgange og beslutningsgrundlag.
4. Forandringsparathed
Boliggårdens vision om stedse at være det gode lokale almene boligselskab i Helsingør stiller krav til os alle om, at vi løbende er interesserede og nysgerrige. Vi ønsker at forandre og udvikle os i takt med vores by og det øvrige omgivende samfund og alle ved, både valgte og ansatte, at det kræver løbende udvikling og tilpasning af vores indsats. Vi vil være åbne overfor nyskabelser, både i form af egen udvikling og gennem andres erfaringer.